Menų istorija

  • III klasė
  • Naudotojo vadovas
  • Bendroji programa
  • Bendroji programa
  • Naudotojo vadovas
Pereiti prie turinio

III klasė

Pagrindiniai meno istorijos laikotarpiai

Mokymosi objektai

Seniausios pasaulio civilizacijos

Antikinis menas

Ankstyvosios krikščionybės menas

Viduramžių epocha

Renesansas

Barokas

Klasicizmas

Romantizmas

Realizmas

Impresionizmas

Postimpresionizmas

Secesija

Simbolizmas

XX a. menas

Dabartinis menas

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Pagrindinės meno rūšys

Mokymosi objektai

Meno rūšys ir jų klasifikavimas

Vizualieji menai

Šiuolaikinis menas

Atlikimo (arba scenos) menai

Literatūra

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Seniausios pasaulio civilizacijos iki mūsų eros

Mokymosi objektai

Mesapotamija

Persija

Egiptas

Indija

Kinija

Japonija

Amerika

Afrika

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Antikinis menas (Antikinė Graikija)

Mokymosi objektai

Kretos-Mikėnų kultūros paveldas

Antikinės Graikijos meno istorinis kontekstas ir periodai

Antikinės Graikijos architektūra ir dailė

Graikų teatras (vaidybos menas) ir muzika

Antikinės Graikijos gyventojų apranga

Antikinės Graikijos architektūros ir meno įtaka

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Antikinis menas (Antikinė Roma)

Mokymosi objektai

Antikinės Romos meno ištakos

Antikinės Romos meno periodai

Antikinės Romos architektūra ir dailė

Romėnų teatras ir muzika

Antikinės Romos gyventojų apranga

Antikinės Romos architektūros ir meno svarbiausi pasiekimai

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Ankstyvosios krikščionybės menas

Mokymosi objektai

Ankstyvosios krikščionybės meno laikotarpiai

Ryškiausios ankstyvosios krikščionybės asmenybės

Ankstyvosios krikščionybės architektūra

Ankstyvosios krikščionybės architektūra: krikštyklos, koplyčios, mauzoliejai

Ankstyvosios krikščionybės simboliai

Ankstyvosios krikščionybės dailė

Ankstyvosios krikščionybės muzika

Ankstyvosios krikščionybės architektūros ir meno reikšmė

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Viduramžių epocha

Mokymosi objektai

Bizantiškasis stilius

Romanika

Gotika

Viduramžių muzika

Viduramžių teatras

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Renesansas

Mokymosi objektai

Kas gimė, o kas atgimė Italijos Renesanse?

Menininko asmenybė ir statusas visuomenėje.

Italijos Renesanso periodizacija, svarbiausi menininkai ir jų kūriniai.

Kur dingo moterys menininkės?

Renesanso menas Lietuvoje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis.

Mokymosi proceso prasmės klausimai.

Sąvokos

Šaltiniai

Barokas ir vėlyvosios jo transformacijos

Mokymosi objektai

Baroko susiformavimo sociokultūrinės prielaidos

Bendrieji baroko bruožai mene ir architektūroje

Ankstyvojo baroko pavyzdžiai mene ir architektūroje

Brandžiojo baroko pavyzdžiai mene ir architektūroje

Vėlyvojo baroko (rokoko) pavyzdžiai mene ir architektūroje

Baroko menas ir architektūra Lietuvoje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Klasicizmas

Mokymosi objektai

Klasicizmo ištakos ir kontekstas

Klasicistinio meno bruožai

Klasicizmo pavyzdžiai architektūroje

Klasicizmo pavyzdžiai tapyboje ir skulptūroje

Klasicizmas Lietuvoje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Romantizmas

Mokymosi objektai

Romantizmo pradžia ir F. Gojos kūryba

Romantizmas Prancūzijoje

Romantizmas Vokietijoje

Romantizmas Anglijoje

Romantizmas Lietuvos dailėje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Realizmas

Mokymosi objektai

Realizmo bruožai ir jų raiška dailėje.

Realizmas Prancūzijoje ir G. Kurbė kūrybos novatoriškumas

Realizmas Prancūzijoje ir Ž. F. Milė kūryba

Barbizono mokykla

Realizmas Lietuvos dailėje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Titulinis Temos Barokas ir vėlyvosios jo transformacijos Kūrybinė užduotis

Kūrybinė užduotis

Barokas ir vėlyvosios jo transformacijos

Įsitrauk į istorinių baroko epochos kūrinių tyrinėjimą ir interpretavimą fotografijos priemonėmis, skatinant kūrybiškumą, kritinį mąstymą ir vizualinio pasakojimo įgūdžius.

Užduotis Nr. 1 – Baroko laikotarpio kūrinio (tapyba, skulptūra / skulptūrinė kompozicija) pasirinkimas.

Savarankiškai pasirink Tau įdomiausią baroko epochos paveikslą arba skulptūrą / skulptūrinę kompoziciją.

(Įrašyk meno kūrinio pavadinimą čia)

Užduotis Nr. 2 – Kūrinio tyrinėjimas ir analizė.

Prieš pradėdami fotografijos interpretaciją, nuodugniai išstudijuok ir išanalizuok pasirinktą kūrinį, atsižvelgti į tokius elementus kaip kompozicija, spalvų paletė, nuotaika, simboliai, istorinis kontekstas ir pan. Renkantis reikėtų apmąstyti, ką paveikslas perteikia ir kokius jausmus sukelia.

Užduotis Nr. 3 – Pagrindinių temų ir elementų nustatymas

Įvardink pagrindines kūrinio temas ir vaizdinius elementus. Kokia istorija pasakojama? Kokios emocijos ar žinutės perteikiamos kūrinyje?

Užduotis Nr. 4 – Fotografijos interpretacijos planavimas

Remdamiesi atlikta analize, parenk fotografijos interpretacijos koncepciją. Apsvarstyk, kaip perteikti paveikslo esmę ir nuotaiką, kartu pridėdami savo kūrybinį prieskonį. Laisvai eksperimentuok su kompozicija, apšvietimu, perspektyva ir vizualiniais efektais.

Paveiksliukas

Užduotis Nr. 5 – Fotografijos atlikimas

Turėdami koncepciją, atlik fotografinę interpretaciją. Nuotraukoms užfiksuoti gali naudoti skaitmeninius fotoaparatus arba išmaniuosius telefonus. Atkreipk dėmesį į detales ir nepamiršk siekti kūrybiškumo bei kompozicijų originalumo.

Vieta iliustruotiems pavyzdžiams ir kitiems paveiksliukams.

Įklijuoti paveiksliuką:

Įklijuoti paveiksliukus:

Įklijuoti paveiksliuką:

Įklijuoti paveiksliuką:

(Užsirašyk savo komentarus čia)

Užduotis Nr. 6 – Fotografijos interpretacijos planavimas

Užfiksavus savo nuotraukas, užsiimk jų vėlesniu apdorojimu / redagavimu ant popieriaus arba skaitmeninėse programose, tokiose kaip Canva. Po redagavimo pristatyk savo fotografijų interpretacijas klasei, paaiškindami savo kūrybinius sprendimus ir jų ryšį su originaliu paveikslu.

Vieta iliustruotiems pavyzdžiams ir kitiems paveiksliukams.

Įklijuoti paveiksliuką:

Įklijuoti paveiksliukus:

Įklijuoti paveiksliuką:

Įklijuoti paveiksliuką:

Atsisiųsti užduotį PDF
Baroko menas ir architektūra LietuvojeProbleminių situacijų analizės užduotis
Pranešk apie klaidą
Nuoroda į priemonę „Next Generation EU“
Nuoroda į Nacionalinės švietimo agentūros svetainę
Nuoroda į Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos svetainę
Nuoroda į „EdTech” svetainę