Menų istorija

  • III klasė
  • Naudotojo vadovas
  • Bendroji programa
  • Bendroji programa
  • Naudotojo vadovas
Pereiti prie turinio

III klasė

Pagrindiniai meno istorijos laikotarpiai

Mokymosi objektai

Seniausios pasaulio civilizacijos

Antikinis menas

Ankstyvosios krikščionybės menas

Viduramžių epocha

Renesansas

Barokas

Klasicizmas

Romantizmas

Realizmas

Impresionizmas

Postimpresionizmas

Secesija

Simbolizmas

XX a. menas

Dabartinis menas

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Pagrindinės meno rūšys

Mokymosi objektai

Meno rūšys ir jų klasifikavimas

Vizualieji menai

Šiuolaikinis menas

Atlikimo (arba scenos) menai

Literatūra

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Seniausios pasaulio civilizacijos iki mūsų eros

Mokymosi objektai

Mesapotamija

Persija

Egiptas

Indija

Kinija

Japonija

Amerika

Afrika

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Antikinis menas (Antikinė Graikija)

Mokymosi objektai

Kretos-Mikėnų kultūros paveldas

Antikinės Graikijos meno istorinis kontekstas ir periodai

Antikinės Graikijos architektūra ir dailė

Graikų teatras (vaidybos menas) ir muzika

Antikinės Graikijos gyventojų apranga

Antikinės Graikijos architektūros ir meno įtaka

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Antikinis menas (Antikinė Roma)

Mokymosi objektai

Antikinės Romos meno ištakos

Antikinės Romos meno periodai

Antikinės Romos architektūra ir dailė

Romėnų teatras ir muzika

Antikinės Romos gyventojų apranga

Antikinės Romos architektūros ir meno svarbiausi pasiekimai

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Ankstyvosios krikščionybės menas

Mokymosi objektai

Ankstyvosios krikščionybės meno laikotarpiai

Ryškiausios ankstyvosios krikščionybės asmenybės

Ankstyvosios krikščionybės architektūra

Ankstyvosios krikščionybės architektūra: krikštyklos, koplyčios, mauzoliejai

Ankstyvosios krikščionybės simboliai

Ankstyvosios krikščionybės dailė

Ankstyvosios krikščionybės muzika

Ankstyvosios krikščionybės architektūros ir meno reikšmė

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Viduramžių epocha

Mokymosi objektai

Bizantiškasis stilius

Romanika

Gotika

Viduramžių muzika

Viduramžių teatras

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Renesansas

Mokymosi objektai

Kas gimė, o kas atgimė Italijos Renesanse?

Menininko asmenybė ir statusas visuomenėje.

Italijos Renesanso periodizacija, svarbiausi menininkai ir jų kūriniai.

Kur dingo moterys menininkės?

Renesanso menas Lietuvoje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis.

Mokymosi proceso prasmės klausimai.

Sąvokos

Šaltiniai

Barokas ir vėlyvosios jo transformacijos

Mokymosi objektai

Baroko susiformavimo sociokultūrinės prielaidos

Bendrieji baroko bruožai mene ir architektūroje

Ankstyvojo baroko pavyzdžiai mene ir architektūroje

Brandžiojo baroko pavyzdžiai mene ir architektūroje

Vėlyvojo baroko (rokoko) pavyzdžiai mene ir architektūroje

Baroko menas ir architektūra Lietuvoje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Klasicizmas

Mokymosi objektai

Klasicizmo ištakos ir kontekstas

Klasicistinio meno bruožai

Klasicizmo pavyzdžiai architektūroje

Klasicizmo pavyzdžiai tapyboje ir skulptūroje

Klasicizmas Lietuvoje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Romantizmas

Mokymosi objektai

Romantizmo pradžia ir F. Gojos kūryba

Romantizmas Prancūzijoje

Romantizmas Vokietijoje

Romantizmas Anglijoje

Romantizmas Lietuvos dailėje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Realizmas

Mokymosi objektai

Realizmo bruožai ir jų raiška dailėje.

Realizmas Prancūzijoje ir G. Kurbė kūrybos novatoriškumas

Realizmas Prancūzijoje ir Ž. F. Milė kūryba

Barbizono mokykla

Realizmas Lietuvos dailėje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Titulinis Temos Romantizmas Kūrybinė užduotis

Kūrybinė užduotis

Romantizmas

Kūrybinė užduotis I

Paveiksliukas

Pjovėja (1844), dail. Kanutas Ruseckas (1800–1860)

  • Remdamasis šiuolaikinės menininkės Agnės Kišonaitės patirtimi sukurk savąją „Pjovėją“, t. y. šiuolaikinės lietuvaitės, kūrinio versiją. Tai gali būti ir kolektyvinis tavo klasės kūrinys. Padiskutuok su draugais, kokia galėtų būti šiuolaikinė lietuvaitė, kokių būdingiausių savo laikmečio savybių jai suteiktum? O ką išlaikytum iš K. Rusecko kūrinio?
  • Įkelk savo kūrinį čia:

    Kūrybinė užduotis II

  • Pasirink vieną tau labiausiai patikusį romantizmo krypties dailės kūrinį ir pamėgink perkurti jo kompoziciją naudodamas nebūtinai tapybines priemones. Tai gali būti koliažas, režisuota fotografija ar dirbtinio intelekto pagalba sukurtas vaizdas. Pagalvok apie kūrinio kompozicinę ritmiką, jo prasmes ir ką bei kodėl norėtum pakeisti.
  • Idėją, kaip tai padaryti, tau gali pasiūlyti Jeff Wall fotografija „Sugriautas kambarys“ (1978), sukurta pagal E. Delakrua kompoziciją „Sardanapalo mirtis“ (1827).
  • Paveiksliukas

    Jeff Wall fotografija Sugriautas kambarys (1978)

    Paveiksliukas

    Sardanapalo mirtis (1827), dail. Eženas Delakrua (Eugène Delacroix 1798–1863)

    (Parašyk savo pastebėjimus)

    Pateik savo kopmpoziciją čia:

  • Pristatyk savo projektą klasėje ir paaiškink kūrybinio pasirinkimo koncepciją. Ką nusprendei pakeisti ir kaip tai atlikai. Kokias naujas prasmes tavo kūrinys suteikė pirminei versijai.
  • (Parašyk savo pastebėjimus)

    (Įrašyk vaizdo įrašo / projekto nuorodą)

    Kūrybinė užduotis III

  • Prisimindama(s) E. Dalakrua kūrinį „Laisvė, vedanti liaudį į kovą“ (1830), pagalvok, kokius simbolinius laisvės pavaizdavimus žinai meno istorijoje. Parenk pristatymą apie tokių figūrų vaizdavimą. Pasidomėk ar E. Dalekrua buvo pirmasis dailininkas alegoriškai laisvės idėją išreiškęs moters figūra. Gal Lietuvos dailėje taip pat yra analogiškų pavyzdžių.
  • Paveiksliukas

    Eženas Dalakrua, Laisvė, vedanti liaudį į kovą (1830)

    (Parašyk savo pastebėjimus)

    (Įrašyk vaizdo įrašo / pristatymo nuorodą)

  • Pristatyk savo projektą klasėje, paaiškink laisvės simbolinės figūros vaizdavimo kaitą skirtinguose laikotarpiuose ir šalyse.
  • (Parašyk savo pastebėjimus)

    (Įrašyk vaizdo įrašo / projekto nuorodą)

    Atsisiųsti užduotį PDF
    Romantizmas Lietuvos dailėjeProbleminių situacijų analizės užduotis
    Pranešk apie klaidą
    Nuoroda į priemonę „Next Generation EU“
    Nuoroda į Nacionalinės švietimo agentūros svetainę
    Nuoroda į Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos svetainę
    Nuoroda į „EdTech” svetainę