Menų istorija

  • III klasė
  • Naudotojo vadovas
  • Bendroji programa
  • Bendroji programa
  • Naudotojo vadovas
Pereiti prie turinio

III klasė

Pagrindiniai meno istorijos laikotarpiai

Mokymosi objektai

Seniausios pasaulio civilizacijos

Antikinis menas

Ankstyvosios krikščionybės menas

Viduramžių epocha

Renesansas

Barokas

Klasicizmas

Romantizmas

Realizmas

Impresionizmas

Postimpresionizmas

Secesija

Simbolizmas

XX a. menas

Dabartinis menas

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Pagrindinės meno rūšys

Mokymosi objektai

Meno rūšys ir jų klasifikavimas

Vizualieji menai

Šiuolaikinis menas

Atlikimo (arba scenos) menai

Literatūra

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Seniausios pasaulio civilizacijos iki mūsų eros

Mokymosi objektai

Mesapotamija

Persija

Egiptas

Indija

Kinija

Japonija

Amerika

Afrika

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Antikinis menas (Antikinė Graikija)

Mokymosi objektai

Kretos-Mikėnų kultūros paveldas

Antikinės Graikijos meno istorinis kontekstas ir periodai

Antikinės Graikijos architektūra ir dailė

Graikų teatras (vaidybos menas) ir muzika

Antikinės Graikijos gyventojų apranga

Antikinės Graikijos architektūros ir meno įtaka

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Antikinis menas (Antikinė Roma)

Mokymosi objektai

Antikinės Romos meno ištakos

Antikinės Romos meno periodai

Antikinės Romos architektūra ir dailė

Romėnų teatras ir muzika

Antikinės Romos gyventojų apranga

Antikinės Romos architektūros ir meno svarbiausi pasiekimai

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Ankstyvosios krikščionybės menas

Mokymosi objektai

Ankstyvosios krikščionybės meno laikotarpiai

Ryškiausios ankstyvosios krikščionybės asmenybės

Ankstyvosios krikščionybės architektūra

Ankstyvosios krikščionybės architektūra: krikštyklos, koplyčios, mauzoliejai

Ankstyvosios krikščionybės simboliai

Ankstyvosios krikščionybės dailė

Ankstyvosios krikščionybės muzika

Ankstyvosios krikščionybės architektūros ir meno reikšmė

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Viduramžių epocha

Mokymosi objektai

Bizantiškasis stilius

Romanika

Gotika

Viduramžių muzika

Viduramžių teatras

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Renesansas

Mokymosi objektai

Kas gimė, o kas atgimė Italijos Renesanse?

Menininko asmenybė ir statusas visuomenėje.

Italijos Renesanso periodizacija, svarbiausi menininkai ir jų kūriniai.

Kur dingo moterys menininkės?

Renesanso menas Lietuvoje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis.

Mokymosi proceso prasmės klausimai.

Sąvokos

Šaltiniai

Barokas ir vėlyvosios jo transformacijos

Mokymosi objektai

Baroko susiformavimo sociokultūrinės prielaidos

Bendrieji baroko bruožai mene ir architektūroje

Ankstyvojo baroko pavyzdžiai mene ir architektūroje

Brandžiojo baroko pavyzdžiai mene ir architektūroje

Vėlyvojo baroko (rokoko) pavyzdžiai mene ir architektūroje

Baroko menas ir architektūra Lietuvoje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Klasicizmas

Mokymosi objektai

Klasicizmo ištakos ir kontekstas

Klasicistinio meno bruožai

Klasicizmo pavyzdžiai architektūroje

Klasicizmo pavyzdžiai tapyboje ir skulptūroje

Klasicizmas Lietuvoje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Romantizmas

Mokymosi objektai

Romantizmo pradžia ir F. Gojos kūryba

Romantizmas Prancūzijoje

Romantizmas Vokietijoje

Romantizmas Anglijoje

Romantizmas Lietuvos dailėje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Realizmas

Mokymosi objektai

Realizmo bruožai ir jų raiška dailėje.

Realizmas Prancūzijoje ir G. Kurbė kūrybos novatoriškumas

Realizmas Prancūzijoje ir Ž. F. Milė kūryba

Barbizono mokykla

Realizmas Lietuvos dailėje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Titulinis Temos Antikinis menas (Antikinė Roma) Kūrybinė užduotis

Kūrybinė užduotis

Antikinė Roma

Įsivaizduok, kad esi jaunasis žurnalistas, tyrinėjantis Antikinės Romos meno ir architektūros įtaką šiuolaikiniam pasauliui. Tavo tikslas – parengti išsamų reportažą apie tai, kaip Antikinės Romos pasiekimai atsispindi mūsų kasdieniniame gyvenime.

Daugelis šiuolaikinių pastatų ir meno kūrinių turi Antikinės Romos architektūros ir meno įtakų, tačiau daugelis žmonių to nesuvokia ir nevertina šio kultūrinio palikimo.

Kaip galėtum atskleisti ir pademonstruoti šiuos ryšius, kad jie būtų pastebimi ir vertinami šiuolaikinėje visuomenėje?

Atlik interviu su vietiniais architektais, meno istorikais ar menininkais. Paruošk klausimyną, kuriame būtų klausimai apie jų darbų įtaką Antikinės Romos meno ir architektūros laikotarpiui. Pavyzdžiai:

  • Kaip Antikinės Romos architektūros ir meno bruožai atsispindi jūsų kūryboje?
  • Kokie Antikinės Romos meno elementai yra svarbiausi jūsų darbams?
  • Kaip šių laikotarpių supratimas padeda kurti šiuolaikinius meno kūrinius ir pastatus?
  • Naudodamas surinktą medžiagą iš interviu ir vietos tyrinėjimo, paruošk raštišką reportažą (500-700 žodžių), kuriame pristatysi Antikinės Romos įtaką šiuolaikiniam menui ir architektūrai.

    Pagal galimybes įtrauk nuotraukas su paaiškinimais, interviu ištraukas ir savo asmenines refleksijas apie tai, ką sužinojai ir kaip tai paveikė tavo supratimą apie meno istoriją.

    Vieta klausimynui.

    Vieta surinktai medžiagai ir raštiškam reportažui.

    Vieta nuotraukų paaiškinimui, interviu ištraukoms, refleksijai.

    (Įrašyk norimo pateikti įrašo nuorodą čia)

    Vieta iliustruotiems pavyzdžiams ir kitiems paveiksliukams.

    Įklijuoti paveiksliuką:

    Įklijuoti paveiksliukus:

    Įklijuoti paveiksliuką:

    Įklijuoti paveiksliuką:

    Įklijuoti paveiksliuką:

    Įklijuoti paveiksliuką:

    Įklijuoti paveiksliuką:

    Įklijuoti paveiksliuką:

    Įklijuoti paveiksliuką:

    Įklijuoti paveiksliuką:

    Atsisiųsti užduotį PDF
    Antikinės Romos architektūros ir meno svarbiausi pasiekimaiProbleminių situacijų analizės užduotis
    Pranešk apie klaidą
    Nuoroda į priemonę „Next Generation EU“
    Nuoroda į Nacionalinės švietimo agentūros svetainę
    Nuoroda į Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos svetainę
    Nuoroda į „EdTech” svetainę