Menų istorija

  • III klasė
  • Naudotojo vadovas
  • Bendroji programa
  • Bendroji programa
  • Naudotojo vadovas
Pereiti prie turinio

III klasė

Pagrindiniai meno istorijos laikotarpiai

Mokymosi objektai

Seniausios pasaulio civilizacijos

Antikinis menas

Ankstyvosios krikščionybės menas

Viduramžių epocha

Renesansas

Barokas

Klasicizmas

Romantizmas

Realizmas

Impresionizmas

Postimpresionizmas

Secesija

Simbolizmas

XX a. menas

Dabartinis menas

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Pagrindinės meno rūšys

Mokymosi objektai

Meno rūšys ir jų klasifikavimas

Vizualieji menai

Šiuolaikinis menas

Atlikimo (arba scenos) menai

Literatūra

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Seniausios pasaulio civilizacijos iki mūsų eros

Mokymosi objektai

Mesapotamija

Persija

Egiptas

Indija

Kinija

Japonija

Amerika

Afrika

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Antikinis menas (Antikinė Graikija)

Mokymosi objektai

Kretos-Mikėnų kultūros paveldas

Antikinės Graikijos meno istorinis kontekstas ir periodai

Antikinės Graikijos architektūra ir dailė

Graikų teatras (vaidybos menas) ir muzika

Antikinės Graikijos gyventojų apranga

Antikinės Graikijos architektūros ir meno įtaka

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Antikinis menas (Antikinė Roma)

Mokymosi objektai

Antikinės Romos meno ištakos

Antikinės Romos meno periodai

Antikinės Romos architektūra ir dailė

Romėnų teatras ir muzika

Antikinės Romos gyventojų apranga

Antikinės Romos architektūros ir meno svarbiausi pasiekimai

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Ankstyvosios krikščionybės menas

Mokymosi objektai

Ankstyvosios krikščionybės meno laikotarpiai

Ryškiausios ankstyvosios krikščionybės asmenybės

Ankstyvosios krikščionybės architektūra

Ankstyvosios krikščionybės architektūra: krikštyklos, koplyčios, mauzoliejai

Ankstyvosios krikščionybės simboliai

Ankstyvosios krikščionybės dailė

Ankstyvosios krikščionybės muzika

Ankstyvosios krikščionybės architektūros ir meno reikšmė

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Viduramžių epocha

Mokymosi objektai

Bizantiškasis stilius

Romanika

Gotika

Viduramžių muzika

Viduramžių teatras

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Renesansas

Mokymosi objektai

Kas gimė, o kas atgimė Italijos Renesanse?

Menininko asmenybė ir statusas visuomenėje.

Italijos Renesanso periodizacija, svarbiausi menininkai ir jų kūriniai.

Kur dingo moterys menininkės?

Renesanso menas Lietuvoje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis.

Mokymosi proceso prasmės klausimai.

Sąvokos

Šaltiniai

Barokas ir vėlyvosios jo transformacijos

Mokymosi objektai

Baroko susiformavimo sociokultūrinės prielaidos

Bendrieji baroko bruožai mene ir architektūroje

Ankstyvojo baroko pavyzdžiai mene ir architektūroje

Brandžiojo baroko pavyzdžiai mene ir architektūroje

Vėlyvojo baroko (rokoko) pavyzdžiai mene ir architektūroje

Baroko menas ir architektūra Lietuvoje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Klasicizmas

Mokymosi objektai

Klasicizmo ištakos ir kontekstas

Klasicistinio meno bruožai

Klasicizmo pavyzdžiai architektūroje

Klasicizmo pavyzdžiai tapyboje ir skulptūroje

Klasicizmas Lietuvoje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Romantizmas

Mokymosi objektai

Romantizmo pradžia ir F. Gojos kūryba

Romantizmas Prancūzijoje

Romantizmas Vokietijoje

Romantizmas Anglijoje

Romantizmas Lietuvos dailėje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Realizmas

Mokymosi objektai

Realizmo bruožai ir jų raiška dailėje.

Realizmas Prancūzijoje ir G. Kurbė kūrybos novatoriškumas

Realizmas Prancūzijoje ir Ž. F. Milė kūryba

Barbizono mokykla

Realizmas Lietuvos dailėje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Titulinis Temos Seniausios pasaulio civilizacijos iki mūsų eros Kūrybinė užduotis

Kūrybinė užduotis

Seniausios pasaulio civilizacijos

Naujausi įvairių sričių mokslininkų archeologiniai ir meno tyrinėjimai paneigė pažiūrą, jog Senovės Rytų šalys gyvavo kultūrinės izoliacijos sąlygomis. Egipto, Mesopotamijos, Persijos (Irano), Kinijos ir Indijos gyventojai jau žiloje senovėje palaikė glaudžius ekonominius ir kultūrinius ryšius. Tai liudija archeologų aptikti materialinės kultūros ir meno paminklai, analogiški estetiniai kanonai, kosmogoninių mitų, epų, šviesos ir spindesio estetikos motyvai.

Lietuvos filosofas, kultūrologas, menotyrininkas Antanas Andrijauskas teigia, kad „Senovės egiptiečių, šumerų, babiloniečių, indų, kinų (…) ir kitų civilizacijų kūrėjų estetinės pažiūros radosi itin glaudžiai sąveikaudamos su mitologija, kosmologija, religija, ritualine kultūra ir įvairiomis meninės kultūros formomis.“

Archajinės epochos žmonės, susidūrę su paslaptingomis gamtos jėgomis, ieškojo būdų, kaip jas paveikti. To poveikio būdas archajinėse kultūrose buvo mitologija, religiniai vaizdiniai, sudėtingos maginių ritualų sistemos, natūraliai siejančios įvairius estetinius ritualinės poezijos, šokio, dainų, regimojo ritualinio vyksmo elementus.

Mitas – tai ne tik istoriškai pirmoji, seniausioji sąmonės raiškos forma, tačiau ir tam tikras visuminis pasaulio suvokimas, kuriame ryškios pasaulio estetinio apmąstymo užuomazgos. Ankstyvąją mitologiją dažniausiai remia ir maitina religinių pažiūrų sistemos, kadangi mitai aiškina dievų ar Dievo sukurtą pasaulį, o mitą palaikantys ritualai suteikia mitams estetinę formą. Mitologinėje sąmonėje labai ryškūs estetinę prigimtį turintys kūrybingumo, vaizduotės elementai. Neatsitiktinai visose senosiose civilizacijose kosmogoninių mitų pavidalu iškyla estetinę prasmę įgavusi pasaulio pradžios idėja, kuri Egipte, Šumere, Babilonijoje, Indijoje, Persijoje siejama su kanoniškais sakraliniais tekstais, Kinijoje – su didžiųjų išminčių mintimis, hebrajiškoje Senojo Testamento tradicijoje – su tiesos atsivėrimu, Graikijoje – su herojiniu epu. Archajiški kosmogoniniai mitai neretai įgauna estetinę prasmę, kadangi pasaulio kūrėjai dievai juose iškyla kaip menininkai, kuriantys harmoningo ir estetiško pasaulio įvairovę.

Kitas svarbus kosmogoninės mitologijos aspektas susijęs su daugelyje senųjų civilizacijų populiariu organicistiniu požiūriu, teigiančiu, kad harmoningą ir tobulą Visatos struktūrą atkartoja žmogaus kūno, gyvūnijos, gamtos reiškinių bei objektų harmoninga sandara ir grožis.

Laipsniškas perėjimas iš „archajinio“ į „antikinį“ laikotarpį VII – VI a. Pr. Kr. susijęs su nauja radikalių dvasinių poslinkių epocha: iškyla įtakingi išminčiai, pranašai, mąstytojai, siekiantys pakeisti tautų dvasinį gyvenimą. Indijoje tuo metu savo mokymus skelbė Buddha ir džainizmo pradininkas Mahavira, Kinijoje savo mokyklą įkūrė Konfucijus, plito didžiojo taoizmo mokytojo Lao tzu, moizmo skelbėjo Mo tzu idėjos, Artimuosiuose Rytuose stiprų poveikį darė Zaratustros mokymas, o Graikijoje Jonijos mąstytojai dėjo Vakarų filosofinės ir estetinės minties pamatus. Mitologinį keitė filosofinis pasaulio suvokimas, atsirado rašytinė filosofinė literatūra, kurioje ryškūs kokybiškai nauji estetinės minties bruožai.

Naudodamiesi surinkta informacija – tiek vaizdine, tiek žodine – kūrybiškai ją interpretuodami sukurkite vienos civilizacijos (Mesopotamijos, Persijos, Egipto, Indijos, Kinijos, Japonijos, Amerikos, Afrikos) „Mitą“ – kūrybinį projektą, kuris originaliai atskleistų jūsų civilizacijos kontekstą kultūros, technologijų, meno istorijos, religijos, kasdienio gyvenimo aspektais. Kūrybinis darbas, pavyzdžiui, koliažas, video reportažas, vaizdus pasakojimas, stop kadro animacija, brėžiniai, architektūrinės vizijos ar kita, gali būti kuriamas laisvai pasirinktomis priemonėmis.

(Įrašyk vaizdo įrašo nuorodą čia)

Pasirašyk čia:

Vieta koliažams, brėžiniams, architektūrinėms vizijom ir kitiems paveiksliukams.

Įklijuoti paveiksliuką:

Įklijuoti paveiksliukus:

Įklijuoti paveiksliuką:

Įklijuoti paveiksliuką:

Įklijuoti paveiksliuką:

Įklijuoti paveiksliuką:

Įklijuoti paveiksliuką:

Įklijuoti paveiksliuką:

Įklijuoti paveiksliuką:

Įklijuoti paveiksliuką:

Atsisiųsti užduotį PDF
AfrikaProbleminių situacijų analizės užduotis
Pranešk apie klaidą
Nuoroda į priemonę „Next Generation EU“
Nuoroda į Nacionalinės švietimo agentūros svetainę
Nuoroda į Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos svetainę
Nuoroda į „EdTech” svetainę